Stworzyliśmy gry edukacyjne, w których jednocześnie może uczestniczyć cała grupa przedszkolna.
To innowacyjne pomoce dydaktyczne, które angażują 25 dzieci jednocześnie, pozwalają realizować obszary podstawy programowej oraz rozwijać kompetencje kluczowe dzieci.
Poprzez zabawę nauczyciel nauczy dzieci przestrzegania zasad, wyznaczania celów, analizowania informacji i kooperacji. Gry edukacyjne poprawiają pamięć i koncentrację, a przede wszystkim – dają wiele radości!
Anonimo
Rozbudowana wersja popularnej gry rodzinnej. Na czym polega? Każde dziecko zakłada na głowę opaskę, umieszcza w niej wylosowaną kartę i zadaje pytania naprowadzające, aby odgadnąć, kim lub czym jest (postacią z bajki lub legendy, zwierzęciem, warzywem, owocem).
W jednej rundzie gracz może zadać tylko trzy pytania, a dziecko odpowiadające na nie musi mówić prawdę i udzielić odpowiedzi używając słów „tak” lub „nie”.
Anonimo dla grup przedszkolnych zawiera aż 26 opasek i 392 karty z ilustracjami w 11 kategoriach tematycznych (Dom, Jedzenie, Miejsca i budynki, Ubrania, Pojazdy, Sport, Zabawki, Instrumenty, Zawody, Postacie z bajek, Zwierzęta) oraz przewodnik dla nauczyciela.
Dzięki tej grze, dzieci m.in. uczą się zadawania pytań zamkniętych, uczciwości, prawdomówności, przestrzegania obowiązujących reguł oraz rozwijają wyobraźnię, mowę i logiczne myślenie.
Figury i znaki drogowe. Domino edukacyjne to innowacyjna pomoc dydaktyczna stworzona specjalnie dla dzieci w wieku przedszkolnym, by zachęcić je do aktywnego poznawania świata figur geometrycznych i znaków drogowych, oraz nauczycieli, umożliwiając realizację wybranych obszarów podstawy programowej w nietypowy, ale skuteczny sposób.
Dwustronne kafelki domina przedstawiają z jednej strony znaki drogowe, a z drugiej – kolorowe kształty. Poszczególne elementy są duże (26x13 cm), a układanka w linii prostej ma aż 17 metrów długości! To gwarantuje dobrą zabawę dla całej grupy przedszkolnej.
W skład zestawu wchodzi również przewodnik dla nauczyciela z alternatywnymi sposobami wykorzystania domina oraz dostępem do materiałów dodatkowych, dzięki którym nauczyciel może stworzyć ze swoją grupą własne domino o dowolnej tematyce.
Mistakos
Mistakos, rozbudowana wersja kultowej układanki marki Trefl, jest pierwszą grą zręcznościową dla całej grupy przedszkolnej. Polega na układaniu jak najwyższej wieży ze 100 kolorowych krzesełek z wycięciami o nietypowych kształtach. W zależności od przyjętego wariantu (a jest ich aż 8!), Mistakos może być grą indywidualną lub kooperacyjną.
Budowanie wieży z krzesełek uczy zasad rozgrywki i zgodnego współzawodnictwa, rozwija kreatywność, pomysłowość i logiczne myślenie. Doskonali sprawność manualną, zręczność i dokładność. Mistakos ma jednak szereg kolejnych zastosowań! Idealnie sprawdzi się do ćwiczenia umiejętności matematycznych: tworzenia zbiorów czy kolorowych rytmów, przeliczania, dodawania, odejmowania, dobierania w pary, trójki, czwórki, przyporządkowywania, klasyfikacji.
Dodatkowo przygotowaliśmy materiały dodatkowe: plansze do kodowania z wykorzystaniem krzesełek Mistakos!
Witaminowe cyferki. Puzzle wielkoformatowe
To niezwykłe puzzle w rozmiarze XXL: po ułożeniu przyjmują kształt węża o wymiarach 1,5x3m! Dokładając kolejne części wężowej układanki, dzieci mają za zadanie połączyć cyfry od 0 do 10 z właściwymi zbiorami warzyw lub owoców.
W skład zestawu wchodzi 30 wielkoformatowych puzzli, przewodnik z opisanymi scenariuszami zabaw dla nauczyciela oraz materiały dodatkowe (do pobrania), które urozmaicą ćwiczenie umiejętności matematycznych (dodawania, odejmowania, porównywania).
W trakcie dobrej zabawy w grupach, z wykorzystaniem „Witaminowych cyferek” dzieci m.in. rozwijają umiejętności przyporządkowywania cyfr do liczby elementów zbioru, doskonalą umiejętność przeliczania w zakresie 10, utrwalają znajomości cyfr oraz warzyw i owoców,
rozwijają percepcję wzrokową i motorykę małą i kształtują postawę prozdrowotną.
Trefliki w przedszkolu
Pierwsza gra planszowa, w której jednocześnie może uczestniczyć cała grupa przedszkolna!
Jej podstawą jest 3-metrowa, dwustronna, składana plansza. Wersja A to „Wyścig po wiedzę”, wersja B – „Chińczyk”. Obie gry umożliwiają angażowanie całej grupy przedszkolnej jednocześnie – w podziale na zespoły.
„Wyścig po wiedzę” polega na jak najszybszym pokonaniu trasy od pola „start” do „mety”, każdy ruch musi być jednak poprzedzony wykonaniem zadania z talii kart aktywności „Mój dzień w przedszkolu” (pytania, zagadki, ćwiczenia fizyczne lub matematyczne). Treści zawarte w kartach są zgodne z Podstawą programową wychowania przedszkolnego i obejmują wszystkie obszary rozwoju dziecka: fizyczny, emocjonalny, społeczny i poznawczy.
Plansza „Chińczyk” zawiera rozgrywkę dla 4 drużyn. Tak jak w klasycznej, dobrze znanej wszystkim grze, dzieci przesuwają pionki po rzucie kostką, a celem jest wprowadzenie ich do bazy. „Chińczyka” można rozbudować o pola specjalne z zadaniami, wykorzystując kolorowe żetony. Stanięcie na pole przykryte żetonem oznacza, że dziecko ma wykonać wcześniej wyznaczone (przez grupę lub nauczyciela) zadanie/ćwiczenie.
Nasza gra planszowa dla grup przedszkolnych obejmuje łącznie 10 wariantów – każdy z nich opisany jest szczegółowo w „Przewodniku po grze”.
Gra edukacyjna „Trefliki w przedszkolu” umożliwia: realizowanie podstawy programowej oraz rozwijanie u dzieci kluczowych kompetencji. Podczas wspólnej zabawy nauczyciel naucza przestrzegania wyznaczonych zasad, a dzieci poszerzają wiedzę o świecie i najbliższym otoczeniu.
Gry angażujące całą grupę przedszkolną
Zawarte w przewodnikach propozycje wykorzystania gier dla grup są inspiracją do dalszych działań. Zachęcamy nauczycieli do modyfikowania lub tworzenia własnych zasad gry, aby możliwie jak najlepiej dopasować je do danej grupy przedszkolnej, wieku jej członków, ich aktualnych potrzeb oraz możliwości percepcyjnych!
Producentem gier jest marka Trefl.