Rozwój myślenia, mówienia i czytania to obszary, które stanowiły przewodni temat podczas bezpłatnej konferencji edukacyjnej dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej „Niezbędnik kształcenia mowy i myślenia”. Wydarzenie odbyło się 4.10.2024 roku w Centrum Edukacji Nauczycieli na ul. Złotej 4 w Białymstoku i przyciągnęło ok. 100 dyrektorów oraz nauczycieli z województwa podlaskiego.
Konferencja „Świadomi nauczyciele, zaangażowani rodzice, szczęśliwe dzieci” 26.08.2024 – fotorelacja
Rozwój technologii i nowe podejście do rodzicielstwa sprawiają, że nauczycielom coraz trudniej o skuteczną współpracę z rodzicami i edukowanie dzieci. Właśnie dlatego konferencję „Świadomi nauczyciele, zaangażowani rodzice, szczęśliwe dzieci”, która odbyła się 26 sierpnia br., poświęciliśmy obszarom współpracy i obecności mediów w życiu dziecka.
Dla dorosłego człowieka umiejętność myślenia, mówienia i czytania zdaje się być czymś naturalnym i oczywistym. Jednak zastanawiając się nad tym głębiej, jeżeli na wczesnym etapie rozwoju obszary te zostaną zaniedbane, w późniejszym czasie możemy mieć z nimi trudności, które wpłyną znacząco na jakość i komfort życia.
W życiu przedszkolaka istnieje wiele zależności, a jedna z nich brzmi następująco – świadomi nauczyciele i zaangażowani rodzice to szczęśliwe dzieci, które lepiej radzą sobie z emocjami oraz łatwiej nawiązują kontakty. Chcąc osiągnąć ten cel, należy znaleźć wspólny język i poradzić sobie z wyzwaniami współczesnego świata.
Badania PISA skupiają się na sprawdzeniu poziomu wiedzy i różnych umiejętności wśród uczniów z całego świata. Niedawno opublikowane wyniki badania przeprowadzonego w 2022 roku nie napawają optymizmem. Polscy uczniowie mają spore problemy z kompetencjami społeczno-emocjonalnymi w porównaniu do swoich rówieśników z innych krajów.
Z okazji zbliżającego się Dnia Kreatywności i Innowacji oraz Dnia Ziemi organizujemy konkurs na Ekozabawkę. Weź udział i zgarnij m.in. robota edukacyjnego!
Praca nauczyciela jest niezwykle wymagająca i dotyczy wielu obszarów – zarówno codziennych aktywności z dziećmi, jak i przygotowywania odpowiedniej dokumentacji. Chcąc zapewnić więcej czasu na rozwijające zajęcia z przedszkolakami, wprowadziliśmy ułatwienie w aplikacji Diagnoza i obserwacja.
Sposoby na zdrowe relacje w grupie i pomysły na rozwijanie kompetencji społecznych dzieci w wieku przedszkolnym były 19 lutego br. głównym tematem konferencji „Elementy Treningu Umiejętności Społecznych w edukacji przedszkolnej” w Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku.
Tablice demonstracyjne czy plansze tematyczne są bardzo użytecznym narzędziem – pomagają wizualnie urozmaicić i wzbogacić przestrzeń dydaktyczną. Dzielimy się pomysłami, jak wykorzystać plansze w przedszkolu.
Jak sprawić, by edukacja dzieci w wieku przedszkolnym przyniosła jeszcze lepsze efekty? Wprowadzić naukę empatii, skutecznego komunikowania i rozwiązywania konfliktów! Zapraszamy do udziału w konferencji edukacyjnej „Elementy Treningu Umiejętności Społecznych w edukacji przedszkolnej”.