Oswoić szkołę, czyli jak sprawić, by dziecko nie bało się pójścia do szkoły? Innowacyjna książka dla nauczycieli i rodziców Kup teraz 10 opowiadańKażde poruszające inny lęk związany z pójściem do szkoły Komentarze psychologaMaria Rotkiel dzieli się wiedzą: jak rozmawiać z dziećmi i na co zwrócić uwagę? Aktywności Propozycje dalszych działań, które oswoją lęki Chcę pracować z książką jako: Nauczyciel Rodzic
Innowacja pedagogiczna Jak sprawić, by dziecko nie bało się pójścia do szkoły? Książka do pracy z grupą przedszkolną Kup teraz 10 opowiadań Każde poruszające inny lęk związany z pójściem do szkoły 10 miesięcyPropozycje działań na cały rok przedszkolny 30 aktywnościInnowacyjne pomysły na pracę z grupą Razem oswoimy lęk przed szkołą Anna Łącz-Gaj Autorka opowiadań z serii „Oswoić szkołę”. Nauczycielka wychowania przedszkolnego, pracująca w oparciu o pedagogikę planu daltońskiego. Maria Rotkiel Autorka komentarzy psychologicznych do opowiadań z serii „Oswoić szkołę”. Psycholożka, terapeutka rodzinna, ekspertka w kampaniach edukacyjnych i społecznych. Karolina Piętoń Graficzka i ilustratorka – z zawodu i pasji, miłośniczka książek dla dzieci i gier planszowych. 10 opowiadań, każde poruszające inny lęk Realne lęki i problemy opowiedziane oczami 6-letniego Lolka Poznajcie Lolka: 6-letniego przedszkolaka, a już niedługo ucznia! Perspektywa szkoły jednak coraz częściej niepokoi chłopca… Jak sobie poradzi? W książce „Oswoić szkołę” znajdziecie dziesięć opowiadań poruszających lęki związane z pójściem dziecka do szkoły. Historie powstały na podstawie rozmów z przedszkolakami i realnych obaw dzieci. Każdy tekst zawiera komentarz psychologa oraz propozycje pytań i aktywności, które pomogą rozwiązać problem. Nauczyciele mogą korzystać z propozycji innowacji, przygotowanej przez autorkę opowiadań. Komentarze psychologa Maria Rotkiel o tym, jak wspierać dzieci Psycholożka i terapeutka Maria Rotkiel wyjaśnia i podpowiada, jak odczytywać lęki i emocje dzieci oraz jak z nimi rozmawiać. Dorośli powinni przecież ukoić i przepracować każdy lęk dziecka związany z pójściem do szkoły! Pamiętaj: to nie jest książka do czytania przed snem, ale do pracy z dzieckiem. Propozycje aktywności – innowacja pedagogiczna Pracuj z grupą lub indywidualnie: twórz, rozmawiaj i konstruuj Do każdego opowiadania przygotowaliśmy propozycje aktywności, które sprawdzą się w domu i przedszkolu. Cel jest prosty: oswojenie lęku przed pójściem do szkoły i rozwijanie odporności emocjonalnej dziecka. Nauczyciele mogą dodatkowo skorzystać z innowacji pedagogicznej na cały rok przedszkolny. Propozycje zabaw, zajęć i ćwiczeń autorka przygotowała w oparciu o opowiadania z cyklu „Oswoić szkołę”. Pobierz wzór innowacji Skąd pomysł na książkę? Od Autorki: Ta książka jest dla dzieci i dla wszystkich, którym zależy, aby najmłodsi mieli pozytywne nastawienie do szkoły. Dla rodziców i dla nauczycieli. – Dlaczego boicie się szkoły? – zapytałam przedszkolaków podczas wrześniowej porannej zabawy. I nie spodziewałam się, że usłyszę tak poważne odpowiedzi. Byłam zaskoczona, kiedy bliskie mi, rezolutne i mądre sześciolatki zaczęły dzielić się swoimi lękami. Niektóre dzieci mówiły głośno, czego się obawiają, inne o swoich lękach powiedziały mi w sekrecie, na ucho. Punkt po punkcie spisałam małe i duże strachy. A że dobro dzieci bardzo leży mi na sercu, nie mogłam pozostawić ich bez pomocy. Postanowiłam oswoić szkołę – tę „straszliwą bestię”, aby spokojnie, z uśmiechem i ciekawością przekraczali jej progi. Bo nawet bestia, kiedy jest oswojona, wzbudza zainteresowanie. A o to przecież chodzi. Aby dzieci miały wobec szkoły pozytywne oczekiwania. Zapraszam wszystkich; dzieci i dorosłych do wspólnego czytania, rozmowy, działania. Słowem, do oswajania szkoły. Kup teraz
Jak sprawić, by dziecko nie bało się szkoły? Mamy na to sposób… Czytaj dziecku, rozmawiaj i baw się – oswajaj lęk przed szkołą Kup teraz 10 opowiadańKażde poruszające inny lęk związany z pójściem do szkoły Komentarze psychologaMaria Rotkiel wyjaśnia, jak wspierać odporność emocjonalną dziecka AktywnościPomysły na zabawy i eksperymenty do wykonania w domu Razem oswoimy lęk przed szkołą Anna Łącz-Gaj Autorka opowiadań z serii „Oswoić szkołę”. Nauczycielka wychowania przedszkolnego, pracująca w oparciu o pedagogikę planu daltońskiego. Maria Rotkiel Autorka komentarzy psychologicznych do opowiadań z serii „Oswoić szkołę”. Psycholożka, terapeutka rodzinna, ekspertka w kampaniach edukacyjnych i społecznych. Karolina Piętoń Graficzka i ilustratorka – z zawodu i pasji, miłośniczka książek dla dzieci i gier planszowych. 10 opowiadań, każde poruszające inny lęk Realne lęki i problemy opowiedziane oczami 6-letniego Lolka Poznajcie Lolka: 6-letniego przedszkolaka, a już niedługo ucznia! Perspektywa szkoły jednak coraz częściej niepokoi chłopca… Jak sobie poradzi? W książce „Oswoić szkołę” znajdziecie dziesięć opowiadań poruszających lęki związane z pójściem dziecka do szkoły. Historie powstały na podstawie rozmów z przedszkolakami i realnych obaw dzieci. Każdy tekst zawiera komentarz psychologa oraz propozycje pytań i aktywności, które pomogą rozwiązać problem w domowym zaciszu. Komentarze psychologa Maria Rotkiel o tym, jak wspierać dzieci Psycholożka i terapeutka Maria Rotkiel wyjaśnia i podpowiada, jak odczytywać lęki i emocje dzieci oraz jak z nimi rozmawiać. Dorośli powinni przecież ukoić i przepracować każdy lęk dziecka związany z pójściem do szkoły! Pamiętaj: to nie jest książka do czytania przed snem, ale do pracy z dzieckiem. Propozycje aktywności Rozmawiaj, twórz i konstruuj Do każdego opowiadania przygotowaliśmy propozycje aktywności, które sprawdzą się w domu oraz pytania, które będą wstępem do wyjątkowych rozmów. Cel jest prosty: oswojenie lęku przed pójściem do szkoły i rozwijanie odporności emocjonalnej dziecka. Skąd pomysł na książkę? Od Autorki: Ta książka jest dla dzieci i dla wszystkich, którym zależy, aby najmłodsi mieli pozytywne nastawienie do szkoły. Dla rodziców i dla nauczycieli. – Dlaczego boicie się szkoły? – zapytałam przedszkolaków podczas wrześniowej porannej zabawy. I nie spodziewałam się, że usłyszę tak poważne odpowiedzi. Byłam zaskoczona, kiedy bliskie mi, rezolutne i mądre sześciolatki zaczęły dzielić się swoimi lękami. Niektóre dzieci mówiły głośno, czego się obawiają, inne o swoich lękach powiedziały mi w sekrecie, na ucho. Punkt po punkcie spisałam małe i duże strachy. A że dobro dzieci bardzo leży mi na sercu, nie mogłam pozostawić ich bez pomocy. Postanowiłam oswoić szkołę – tę „straszliwą bestię”, aby spokojnie, z uśmiechem i ciekawością przekraczali jej progi. Bo nawet bestia, kiedy jest oswojona, wzbudza zainteresowanie. A o to przecież chodzi. Aby dzieci miały wobec szkoły pozytywne oczekiwania. Zapraszam wszystkich; dzieci i dorosłych do wspólnego czytania, rozmowy, działania. Słowem, do oswajania szkoły. Kup teraz