Przestrzenna, przenośna scena jako tło dla książek i opowiadań w planszach – Mały Teatrzyk to nowe narzędzie do kreatywnego działania dla nauczycieli i rodziców.
- wprowadzi Przedszkolaki w świat uniwersalnych wartości
- ułatwi rozmowę o zachowaniu
- rozbudzi wyobraźnię
Mały Teatrzyk to forma przestrzenna teatrzyku, inspirowana teatrem kamishibai*. Do opowiadania bajek wystarczą scena – lekka, kartonowa, zrobiona na wzór parawanu teatrów marionetkowych – oraz książki w planszach. Producentem jest Trefl S.A.
Obudowa metodyczna obejmuje scenariusze zajęć z propozycjami zabaw i pytań do treści opowiadań, kolorowanki i nagrania bajek w formie audio.
Idealne do wykorzystania w Małym Teatrzyku książki to ilustrowane plansze, które zawierają na odwrocie fragmenty bajek do odczytania. Dostępne są klasyczne baśnie i opowieści o świętach nietypowych, które wprowadzą małych widzów w świat uniwersalnych wartości oraz seria krajoznawcza:
- Brzydkie kaczątko,
- O rybaku i złotej rybce,
- Czerwony Kapturek,
- Trzy małe świnki,
- Jaś i Małgosia,
- Dzień Tolerancji (16 listopada),
- Dzień Dentysty (5 marca),
- Dzień Psa (1 lipca),
- Dzień bez Telefonu Komórkowego (15 lipca),
- Dzień Osób Nieśmiałych (14 stycznia),
- Odkrywamy Polskę. Magiczna mapa (część I i część II),
- Odkrywamy Polskę. Niewidzialny obrus,
- Odkrywamy Polskę. Latający koc,
- Odkrywamy Poslkę. Przygoda w bańkach mydlanych.
Szczegółowe informacje oraz opisy bajek i opowiadań dostępne są w zakładce "Mały Teatrzyk".
Korzyści płynące z czytania i opowiadania bajek:
- Wychowawcze – bajki kształtują system wartości dziecka, pokazują, co jest dobre, a co złe, oraz rozwijają osobowość, pobudzają zaciekawienie światem i oswajają z jego różnorodnością.
- Terapeutyczne – dziecko, poprzez utożsamienie się z bohaterem, znajduje sposób oswojenia się z lękami czy obawami. Bajki podnoszą samoocenę dziecka, poprawiają jego nastrój i relacje z otoczeniem.
- Relaksacyjne – dziecko podczas słuchania opowieści odpręża się, relaksuje, wycisza.
- Komunikacyjne – bajki mogą być metodą porozumiewania się dziecka z dorosłymi na istotne tematy.
* wywodzący się z Japonii teatr obrazkowy, zwany też teatrem ilustracji, za pomocą którego można czytać i opowiadać wykorzystując planszę z ilustracjami i tekstem.