Prelegentki
dr hab. Marta Korendo
Logopeda i neurologopeda, prof. krakowskiego Uniwersytetu Pedagogicznego, pracownik Centrum Metody Krakowskiej, autorka licznych publikacji branżowych. Prowadzi diagnozę i terapię dzieci z różnymi zaburzeniami komunikacji językowej, m.in. autystycznych, z zespołem Aspergera, alalią, afazją dziecięcą, dyslektycznych czy niesłyszących.
Maria Ostrowiecka
Polonista, neurologopeda, dogoterapeuta. Pracownik Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Białymstoku. Szczególną uwagę kieruje do najmłodszych - poprzez wczesną profilaktykę, diagnozę, instruktaże i terapię. Skupia się na sprawnościach językowych i komunikacyjnych, dbając o piękno mowy poprzez kształtowanie sprawności artykulacyjnych.
Marta Myślińska
Psycholog Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej oraz Ośrodka Środowiskowej Opieki Psychologicznej i Psychoterapeutycznej w Białymstoku. Od kilkunastu lat zajmuje się diagnozą oraz terapią psychologiczną dzieci i młodzieży.
Dla większości z nas umiejętność myślenia, mówienia i czytania jest oczywistością. Jeżeli jednak na wczesnym etapie rozwoju nie zadbamy odpowiednio o te obszary, w dorosłym życiu możemy mieć z nimi trudności, które wpłyną znacząco na jego jakość.
Podczas konferencji edukacyjnej dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej wysłuchamy doświadczonych ekspertek z zakresu logopedii i psychologii. Dowiemy się, jak przebiega rozwój myślenia u dzieci, kiedy pójść do logopedy oraz jak mózg uczy się czytać. Dzięki temu poznamy skuteczne metody rozwijania dzieci w najbardziej fundamentalnych obszarach, bez których trudno funkcjonować w świecie.
I panel:
Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania - jak skutecznie uczyć dzieci czytać?
Prelegentka: dr hab. Marta Korendo
Zakres tematyczny:
- Neurobiologia czytania - jak mózg uczy się czytać?
- Wpływ nauki czytania na rozwój poznawczy i językowy dziecka.
- Zasady symultaniczno-sekwencyjnej nauki czytania.
- Filmy pokazujące wczesną naukę czytania.
II panel:
Profilaktyka wad wymowy i narzędzia wspomagające.
Prelegentka: Maria Ostrowiecka
Zakres tematyczny:
- Profilaktyka logopedyczna od poczęcia
- Kiedy do logopedy?
- Narzędzia wspomagające funkcje prymarne i rozwój artykulacji.
III panel:
Ocena i wsparcie rozwoju myślenia dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Prelegentka: Marta Myślińska
Zakres tematyczny:
- Jak przebiega rozwój myślenia u dzieci?
- Ocena zdolności myślenia.
- Metody wspomagające rozwój myślenia.
Stwórzmy dzieciom solidne fundamenty, na których zbudują dobrą przyszłość!
Konferencja ma charakter bezpłatny, liczba miejsc jest ograniczona.
Program
Rejestracja uczestników
Oficjalne rozpoczęcie konferencji
I panel:
Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania - jak skutecznie uczyć dzieci czytać?
Prelegentka: dr hab. Marta Korendo
Zakres tematyczny:
- Neurobiologia czytania - jak mózg uczy się czytać?
- Wpływ nauki czytania na rozwój poznawczy i językowy dziecka.
- Zasady symultaniczno-sekwencyjnej nauki czytania.
- Filmy pokazujące wczesną naukę czytania.
II panel:
Profilaktyka wad wymowy i narzędzia wspomagające.
Prelegentka: Maria Ostrowiecka
Zakres tematyczny:
- Profilaktyka logopedyczna od poczęcia
- Kiedy do logopedy?
- Narzędzia wspomagające funkcje prymarne i rozwój artykulacji.
III panel:
Ocena i wsparcie rozwoju myślenia dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Prelegentka: Marta Myślińska
Zakres tematyczny:
- Jak przebiega rozwój myślenia u dzieci?
- Ocena zdolności myślenia.
- Metody wspomagające rozwój myślenia.
Zakończenie Konferencji.
Wydarzenie ma charakter edukacyjny – uczestnicy otrzymają certyfikat CEN.